reklama

Ako ma Fico okradol....

neslovensky (nejánošíkovsky), legálne, ba priam zákonne... (a malý príbeh o porušovaní Ústavy a zákonov)

Písmo: A- | A+
Diskusia  (118)

Táto časť textu je nová, a je venovaná odpovedi na blog pána Sama Marca. pôvodný blog nájdete na konci.

Pán Marec,

pekne ste to napísali, len čo je pravda. až by jeden slzičku uronil, akýže ste to chudáčik. No asi Vás netrápi, že som nájditeľný, zastihnuteľný a aj aj tie najagresívnejšie vymáhačské firmy poznajú inštitút "pokusu o zmier" či "predžalobnej upomienky". Veď načo, Vy také hlúposti nepotrebujete - vy ste predsa malý boh slovenského blogového neba, všakáno? Tak prečo vy ste nevyužili svoju mediálnu moc (veď tak dobre chutí) a nezaútočili na niekoho priamo, s fanfárami a plnou parádou. Veď ho tá internetová armáda anonymných militantných grafomanov už donúti priplaziť sa a na kolenách prosiť o povolenie vyrovnať dlh.....

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

No, ale dosť bolo vtipov a folklóru, pozrime sa radšej, čo vravia naši zákonodarcovia o Vašom "boji za spravodlivosť":

ÚSTAVA SLOVENSKEJ REPUBLIKY
(http://www.zbierka.sk/sk/predpisy/135-2001-z-z.p-5674.pdf)

  • ​​Čl. 19
    2) Každý má právo na ochranu pred neoprávneným zasahovaním do súkromného a rodinného života.
    (3) Každý má právo na ochranu pred neoprávneným zhromažďovaním, zverejňovaním alebo iným zneužívaním údajov o svojej osobe.

Zákon 136/2014: ZÁKON o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov
(http://www.zbierka.sk/sk/predpisy/136-2014-z-z.p-35705.pdf)

  • § 4
    (1) Osobnými údajmi sú údaje týkajúce sa určenej alebo určiteľnej fyzickej osoby, pričom takou osobou je osoba, ktorú možno určiť priamo alebo nepriamo, najmä na základe všeobecne použiteľného identifikátora alebo na základe jednej či viacerých charakteristík alebo znakov, ktoré tvoria jej fyzickú, fyziologickú, psychickú, mentálnu, ekonomickú, kultúrnu alebo sociálnu identitu.

  • § 4
    (3) Na účely tohto zákona sa ďalej rozumie
    a) spracúvaním osobných údajov vykonávanie operácií alebo súboru operácií s osobnými údajmi, najmä ich získavanie, zhromažďovanie, šírenie, zaznamenávanie, usporadúvanie, prepracúvanie alebo zmena, vyhľadávanie, prehliadanie, preskupovanie, kombinovanie, premiestňovanie, využívanie, uchovávanie, blokovanie, likvidácia, ich cezhraničný prenos, poskytovanie, sprístupňovanie alebo zverejňovanie; niektorými operáciami s osobnými údajmi sa podľa prvej vety rozumie
    ....
    3. zverejňovaním osobných údajov publikovanie, uverejnenie alebo vystavenie osobných údajov na verejnosti prostredníctvom masovokomunikačných prostriedkov, verejne prístupných počítačových sietí, verejným vykonaním alebo vystavením diela, verejným vyhlásením, uvedením vo verejnom zozname, v registri alebo v operáte, ich umiestnením na úradnej tabuli alebo na inom verejne prístupnom mieste,

  • § 5
    (1) Osobné údaje možno spracúvať len spôsobom ustanoveným týmto zákonom a v jeho medziach tak, aby nedošlo k porušeniu základných práv a slobôd dotknutých osôb, najmä k porušeniu ich práva na zachovanie ľudskej dôstojnosti alebo k iným neoprávneným zásahom do ich práva na ochranu súkromia.

Nález Ústavného súdu SR sp. Zn. I. ÚS 22/01, 63/2002
(je nájditeľný v JASPI v judikátom pod číslom judikátu 63/2002, link sa nedá použiť)

  • Ústavný súd už judikoval , že pod „neoprávneným zasahovaním“ treba rozumieť také zasahovanie, ktoré nemá základ v zákonnej úprave, nesleduje ustanovený cieľ, nedbá na podstatu a zmysel obmedzovaného základného práva a slobody alebo nie je nevyhnutným a primeraným opatrením na dosiahnutie ustanoveného cieľa.
    Z uvedeného vyplýva, že „zákonnosť“ je základnou podmienkou (základným princípom) zlučiteľnosti opatrenia (postupu), ktorým dochádza k zasahovaniu, s čl. 19 ods. 2 ústavy.

Takže teraz pekne v "plain slovak": tým, že ste na svojom blogu uverejnili dostatočné množstvo údajov, na základe ktorých je ma možné jednoznačne identifikovať, ste sa dopustili spracovania osobných údajov bez zákonného dôvodu a porušili ste nielen Zákon o ochranie osobných údajov, no i Ústavu SR. A nech som akokoľvek hľadal, nikde som nenašiel zákon, ktorý zakazuje dlžiť peniaze. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Spôsobili ste "shitstorm" nielen na FB ale už mi prišiel i prvý výhražný mail na môj firemný mail, ktorý nikde nie je verejne publikovaný. Ja ten "shitstorm" ustojím, ale čo Vy? Ustojíte tie porušenia zákonov? Nebojte sa, nemám žiadnu chuť Vás žalovať - s jednou výnimkou.

Pán Marec, dávam Vám čas do dnešnej polnoci (21.02.2016 do 24:00) aby ste stiahol Váš blog a ja vymažem tento text. Ponuka ale prestáva platiť v momente, keď tá armáda anonymných militantných grafomanov vďaka Vám zaútočí na moju rodinu!!!

Update 21.02.2016:

vzhľadom na to, ze pán Marec odmietol stiahnut blog (jeho vyjadrenie sa nachádza v komentároch tohoto blogu) a redakcia Denníka N moju mailovú žiadosť zamietla s "vtipnným" odôvodnením, že:

SkryťVypnúť reklamu
reklama
  • Redakcia: po porade s vedenim sme sa clanok rozhodli nezmazat. K zasahu tohto druhu nas neopravnuje ziadny relevantny argument.

  • Ja: Takze tomu mam rozumiet tak, ze schvalujete na vasom webe text porusujuci zakony???

  • Redakcia: Rozumejte tomu, prosim, tak, ze nesuhlasime s Vasou interpretaciou ustavy a zakona.

a po drobnej rešerši na Internete som našiel porušenie ďašieho zákona, a to:

Občiansky zákonník:

  • § 11
    Fyzická osoba má právo na ochranu svojej osobnosti, najmä života a zdravia, občianskej cti a ľudskej dôstojnosti, ako aj súkromia, svojho mena a prejavov osobnej povahy.

tu ešte krátky textík na túto tému:

Keďže sa pán Marec postavil do samojedinej role vyšetrovateľa, prokurátora, samosudcu a kata v jednej osobe (skrátene samozvaného inkvizítora) a spustil nezákonným zverejnením môjho plného mena internetový lynč mojej osoby, kde lynčujúci anonymní "bojovníci za spravodlivosť" sa rozhodli najnovšie spamovať neverejné mailinglisty istej slovenskej spoločnosti, v ktorej som nebol nikdy zamestnaný.

Pán Marec, keby ste boli vopred pred zverejnením blogu zavolali s "posledným pokusom o zmier", mohla byť pôvodná záležitosť dávnou minulosťou. Ale Vy ste sa rozhodli iniciovať ako mediálne známa osobnosť lynč obyčajného človeka, ktorý nemá k dispozícii adekvátne možnosti obrany.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Týmto Vám oznamujem, že Vám dávam poslednú možnosť odstrániť porušenia troch(!!!) zákonov (kde jeden je Ústava SR!!!) do 24:00 dňa 24.02.2016. V opačnom prípade budem zvažovat právne kroky voči Vašej osobe ako aj proti alibistickému postoju vedenia prevádzkovateľa webu, kde je dotyčny blog zverejnený.

Dnes už bez pozdravu.

************* text pôvodneho blogu *************

Doteraz takmer vždy som pri vypĺňaní daňového priznania vypisoval i oddiel žiadosti o vrátenie preplatu dane zo závislej činnosti. Bolo to obvykle symbolických zopár stokorún. No tento rok je všetko inak.
S úžasom som pri vypĺňaní online formulára FO na www.drsr.sk žasol ako sa mi závratne zmenšuje suma nezdaniteľnej časti základu dane a nechutne zvyšuje suma daňového nedoplatku na číslo s piatimi ciframi.
Hmm.... tak som asi milionár... teda musím byť - aspoň podľa toho, že na mňa zaiste zaslúžene doľahla tvrdá a nekompromisná päsť našej najsociálnejšej vlády...
Tak som si opäť riadnejšie pozrel, niekoľkokrát prepočítal a spočítal svoje hrubé príjmy - no nech som počítal, ako som počítal, vždy som skončil iba pri šesťmiestnej sume - a nie sedemmiestnej.... (A to hovorím o hrubom príjme - nie o daňovom základe!) Po chvíli to vzdávam... k sedemmiestnemu číslu sa viem dopočítať len za pomoci bulharskej konštanty... A tá do slušného európskeho štátu NEPATRÍ!
Spočítane - podčiarknuté: Napriek tomu, ze nezarábam ani len ten milión, tak musím doplácať "Milionársku daň" a prišiel som o sumičku za ktorú by som si mohol kľudne týždeň vyvaľovať svoje liberálne pravicové šunky pri Jadranskom mori...

Zoltán Németh

Zoltán Németh

Bloger 
  • Počet článkov:  25
  •  | 
  • Páči sa:  0x

pohybujem sa vo svete IT, webaplikácií/webdizajnu a mobilných komunikácií Zoznam autorových rubrík:  ITSpoločnosťWebovinyMobilovinySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu